Już od siedmiu lat w Polsce, 8 listopada obchodzona jest akcja pt. „Śniadanie Daje Moc”. W 2007 roku został ustanowiony Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania przez ówczesnego Komisarza ds. Zdrowia Markosa Kyprianou. Do tej pory dzień ten jest obchodzony w kilku krajach Europy Zachodniej, m.in. w Wielkiej Brytanii.

   Najważniejszym celem programu jest zwiększanie świadomości nt. zdrowego odżywiania i roli śniadania w diecie dziecka oraz przyczynianie się do obniżania poziomu niedożywienia dzieci w Polsce – poprzez edukację oraz promocję prawidłowego żywienia

   Szkoła Podstawowa nr 3 im. Armii Krajowej w Sandomierzu również włączyła się do akcji, której głównym koordynatorem była Edyta Ciżyńska, która zainaugurowała spotkanie. Następnie głos zabrali Marek Bronkowski burmistrz Sandomierza, Grzegorz Socha dyrektor szkoły oraz dr Jacek Łabudzki lekarz pediatra oraz sportowiec, którzy podsumowali jak ważnym posiłkiem w ciągu dnia jest śniadanie, dzięki któremu dzieci mają energię do nauki, lepiej koncentrują się podczas lekcji i mają siłę do zabawy. Do akcji włączyła się również Szkoła Podstawowa nr 4.

   Po przemówieniach oraz przywitaniu gości nadszedł czas na oficjalną część wydarzenia czyli śniadanie. Na bogato przyozdobionych stołach przez uczniów, nauczycieli oraz rodziców dominowały głównie owoce, warzywa, nabiał, bogate w witaminy soki oraz chleb.

  Poza zjedzonym smacznym i zdrowym posiłkiem, dzieci dowiedziały się dlaczego śniadanie jest tak ważne dla prawidłowego rozwoju ich organizmu. Ponadto nauczyciele przypomnieli uczniom o 12 zasadach zdrowego odżywiania, które specjalnie na potrzeby programu zostały opracowane przez ekspertów Instytutu Matki i Dziecka;

  • do szkoły wychodź po śniadaniu i ze śniadaniem,
  • mleko, jogurty i sery to podpora dobrych kości,
  • zawsze myj ręce przed posiłkiem,
  • pięć posiłków w ciągu dnia jest na piątkę,
  • jedz o stałych porach i nie śpiesz się,
  • mięso, jaja, ryby możesz wybierać,
  • pamiętaj o kaszach, jedz chleb, nie bułeczki,
  • dzień bez pięciu porcji warzyw i owoców lub soku to dzień stracony,
  • posiłek obiadowy to zapas siły na aktywne popołudnie,
  • kolację zjadaj wieczorem, nie tuż przed snem,
  • dobrą wodą gaś pragnienie,
  • ruch bez ograniczeń, słodycze z umiarem.

    Realizując 12 zasadę zdrowego odżywiania dzieci uczestniczyły w treningu karate. Zajęcia przeprowadzone przez Sensei Tomasza Ciżyńskiego z Klubu Karate ,,Trójka Sandomierz’’ uświadomiły dzieciom jak ważny jest ruch w ich życiu.