Szanowni
Państwo,
w grudniu 2019 r. Ministerstwo Cyfryzacji, w ramach projektu
Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych (RSRP), uruchomiło Rejestr Danych
Kontaktowych (RDK), który jest kolejnym z rejestrów wchodzących w skład Systemu
Rejestrów Państwowych (SRP). Do tej pory, do RDK dołączyło ponad 3 500 000
Polaków. Przekazanie danych do RDK jest dobrowolne i bezpłatne. Ponadto, w
każdej chwili można je zmienić lub usunąć.
Głównym celem usług
udostępnionych w ramach Rejestru Danych Kontaktowych jest ułatwienie kontaktu
urzędników z obywatelami. Dzięki RDK urzędy mogą z wyprzedzeniem informować
obywateli np. o kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego,
ale i o rozpatrzeniu złożonych wniosków o świadczenia (np. 500+).
W
związku z powyższym, zwracamy się do Państwa z prośbą o wsparcie w zakresie
informacyjnym, poprzez np. udostępnienie przesłanego materiału na stronie
internetowej i/lub w mediach społecznościowych urzędów.
Dodatkowo,
jeżeli jest taka możliwość, uprzejmie prosimy o wyświetlanie załączonego filmu o
RDK na ekranach znajdujących się w Państwa urzędach. Film promocyjny RDK jest
dostępny po zalogowaniu, na platformie szkolenia.obywatel.gov.pl/Do
pobrania/Materiały Promocyjne pod linkiem:
szkolenia.obywatel.gov.pl/pluginfile.php/68/mod_folder/content/0/Materia%C5%82y%20Promocyjne/rdk_obywatel.mp4?forcedownload=1
Zależy
nam, aby informacja na ten temat dotarła do możliwie najliczniejszej grupy
odbiorców.
W razie pytań prosimy o kontakt mailowy na adres: projekt.srp@mc.gov.pl
Dziękujemy za pomoc.
Pozdrawiamy,
Zespół RSRP
Ministerstwo
Cyfryzacji
Sieci społecznościowe