Urząd Miejski w Sandomierzu

pl. Poniatowskiego 3
27-600 Sandomierz

Czynny od poniedziałku do piątku (dni robocze) w godz.: od 8.00 do 16.00.

GŁÓWNA CENTRALA TELEFONICZNA URZĘDU:
Tel. : (15) 644-01-00, Fax: (15) 644-01-01

email: um@um.sandomierz.pl

NIP: 864-12-03-132
REGON: 000523778

Nr rachunku bankowego w Banku Spółdzielczym w Sandomierzu:

27 9429 0004 2001 0000 1300 0006

Zakres kompetencji poszczególnych wydziałów Urzędu Miejskiego w Sandomierzu:


WYDZIAŁ ORGANIZACYJNY 

Naczelnik Wydziału - Tomasz Piórkowski
Siedziba - plac Poniatowskiego 3

Tel. (15) 644-01-25
Adres e-mail: tomasz.piorkowski@um.sandomierz.pl
Pokoje: 14, 15, 28, 30, 101, 102, 103, 115

Zakres:

- sprawy organizacyjno-kadrowe - tel.: (15) 644-01-25
- sprawy obsługi Rady Miasta - tel.: (15) 644-01-03, (15) 644-01-36
- sprawy administracyjno-gospodarcze i archiwum - tel.: (15) 644-01-18
- sprawy obsługi sekretariatu - tel.: (15) 644-01-71
- sprawy obsługi urzędu - tel.: (15) 644-01-25

- sprawy z zakresu zamówień publicznych - tel: (15) 644-02-08
- biuro obsługi interesanta - tel.: (15) 644-01-05, (15) 644-01-47, (15) 644-01-48

- obsługa informatyczna Urzędu - tel. (15) 644-01-46, (15) 644-01-66


WYDZIAŁ FINANSOWY

Skarbnik Miasta - Barbara Grębowiec
Siedziba - plac Poniatowskiego 3

tel.: (15) 644-01-08
Adres e-mail: barbara.grebowiec@um.sandomierz.pl
Pokoje: 16, 17, 18, 20, 21, 25, 26, 27, 31, 32

Zakres działania:
- sprawy budżetu miasta i księgowości budżetowej; tel.: (15) 644-01-56, (15) 644-01-08
- sprawy płac i rozliczeń z ZUS i US  tel.: (15) 644-01-19
- sprawozdawczość budżetowa i księgowa  tel.: (15) 644-01-56; (15) 644-01-23
- regulowanie zobowiązań   tel.: (15) 644-01-08, (15) 644-01-56 
- sprawy wymiaru podatków i opłat  tel.: (15) 644-01-09, (15) 644-01-10,  (15) 644-01-11, (15) 644-01-44 
- wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym  tel.(15) 644-01-09
- ustalanie wysokości zaległości w poszczególnych podatkach i opłatach lokalnych, podatku rolnym i leśnym oraz innych opłatach należnych Gminie Miejskiej Sandomierz, tel.: (15) 644-01-09, (15) 644-01-15, (15) 644-01-11
- sprawy z zakresu udzielania ulg w spłacie zaległości podatkowych w podatkach lokalnych; tel.: (15)644-01-57
- kontrola terminowości wpłat należności z tytułu podatków i opłat,    
- podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych w stosunku do podmiotów posiadających zaległość z tytułu podatków i opłat (15) 644-01-11, (15) 644-01-09, (15) 644-01-10, (15) 644-01-15 
- wydawanie zaświadczeń o wysokości zaległości podatkowych (15) 644-01-09.


REFERAT KSIĘGOWOŚCI

Kierownik Referatu - Mateusz Niezgoda

adres e-mail: mateusz.niezgoda@um.sandomierz.pl

Tel: 15 644 01 06


REFERAT PLANOWANIA I KONTROLI BUDŻETU

Kierownik Referatu - Monika Dębowska

adres e-mail: monika.debowska@um.sandomierz.pl

Tel: 15 644 02 16


WYDZIAŁ NADZORU KOMUNALNEGO

Naczelnik Wydziału - Zenon Smuniewski

Siedziba - plac Poniatowskiego 1

Pokoje: 110, 111, 112,  116, 117

Tel.: (15) 644-01-31;
Adres e-mail: zenon.smuniewski@um.sandomierz.pl

Zakres działania:

sprawy lokalowe - tel.: (15) 644-01-27, (15) 644-01-76
- sprawy utrzymania czystości, porządku, zieleni miejskiej - tel.: (15) 644-01-86
- ochrona środowiska - tel.: (15) 644-02-06
- wydawanie zezwoleń (decyzji) na zajęcie pasa drogowego dróg gminnych oraz zgody (decyzji wstępnych) na wejście w teren działek gminnych - tel.: (15) 644-01-81
- sprawy wydawania i ewidencji zezwoleń na wykonywanie krajowego, drogowego przewozu osób i koordynacji przewozów - tel.: (15) 644-01-81
- nadzór nad targowiskami i parkingami - tel.: (15) 644-01-30

 

WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH

Naczelnik Wydziału - Aneta Przyłucka, p.o. naczelnika Dariusz Gadawski

Siedziba - plac Poniatowskiego 3 

Pokoje: 22, 23, 24

Tel.: (15) 644-01-52
Adres e-mail: aneta.przylucka@um.sandomierz.pl
 

Zakres działania:

- ewidencja ludności - tel.: (15) 644-01-42, (15) 644-01-13;

- sprawy zw. z obsługą wyborów – tel.; (15) 644-01-13;
- dowody osobiste - tel.: (15) 644-01-14;
- sprawy zw. z kwalifikacją wojskową oraz akcją kurierską - tel.: (15) 644-01-14
- sprawy koordynacji zadań w zakresie profilaktyki, zjawisk patologii społecznej i opieki  

  zdrowotnej - tel.: (15) 644-01-52, (15) 644-02-07

- współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych – tel.: (15) 644-02-07

- ewidencja działalności gospodarczej - tel.: (15) 644-01-82;

- wydawanie koncesji na sprzedaż alkoholu -  tel.: (15) 644-02-14, (15) 644-01-52.



WYDZIAŁ GOSPODARKI GRUNTAMI I ROLNICTWA

Naczelnik Wydziału - Barbara Rajkowska
Siedziba - plac Poniatowskiego 3

Tel.: (15) 644-01-21
Adres e-mail: barbara.rajkowska@um.sandomierz.pl
Pokoje: 104, 105, 106

Zakres działania:

- sprawy gospodarki gruntami - tel.: (15) 644-01-22, (15) 644-01-45
- sprawy rolnictwa i gospodarki żywnościowej - tel.: (15) 644-01-21
- sprawy geodezji - tel.: (15) 644-01-22, (15) 644-01-24.


WYDZIAŁ URBANISTYKI I ARCHITEKTURY
Naczelnik Wydziału - Piotr Paszkiewicz
Siedziba - ul. Opatowska 1  
Tel.: (15) 644-01-39
Adres e-mail: piotr.paszkiewicz@um.sandomierz.pl
- sprawy planowania przestrzennego - tel.: (15) 644-01-38


WYDZIAŁ TECHNICZNO - INWESTYCYJNY
Naczelnik Wydziału - Krzysztof Kwieciński
Siedziba - ul. Opatowska 1
Tel.: (15) 644-01-28, fax: (15) 644-68-21
Adres e-mail: krzysztof.kwiecinski@um.sandomierz.pl
- sprawy przygotowania inwestycji - tel.: (15) 644-01-37
- sprawy nadzoru budowlanego, instalacji elektrycznych, wodno-kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania, gazowych i drogowych - tel.: (15) 644-01-37
- sprawy administracji i archiwum - tel.: (15) 644-01-37

 

REFERAT KULTURY, PROMOCJI, SPORTU I TURYSTYKI

Kierownik Referatu - Dariusz Socha
Siedziba - plac Poniatowskiego 1, pokój 108

Adres e-mail: dariusz.socha@um.sandomierz.pl

Tel: (15) 644-01-33
Adresy e-mail: ewelina.ura@um.sandomierz.plkatarzyna.knap@um.sandomierz.pl, tomasz.chmiel@um.sandomierz.pl

Tel: 15 644-01-80, 15 644-01-85, 15 644-01-40

Zakres działania:

- nadzór nad działalnością miejskich instytucji kulturalnych:

   Sandomierskim Centrum Kultury,

   Muzeum Okręgowym w Sandomierzu,

   Miejską Biblioteką Publiczną,
- obsługa miejskiej strony internetowej i miejskich portali społecznościowych,

- koordynacja miejskich wydarzeń kulturalnych i sportowych, 

- prowadzenie rejestru miejskich instytucji kultury,

- udzielanie dotacji na działalność z zakresu kultury i dziedzictwa narodowego,

- współpraca z instytucjami kultury, stowarzyszeniami i innymi podmiotami w zakresie organizacji wspólnych przedsięwzięć kulturalnych,

- współpraca ze szkołami, gimnazjami i przedszkolami w zakresie działalności kulturalnej,

- przygotowywanie i przekazywanie informacji o najważniejszych wydarzeniach do mediów,

- koordynowanie sandomierskiego kalendarza imprez kulturalnych,

- organizowanie uroczystości rocznicowych i obchodów świąt narodowych wpisanych w harmonogram, których organizatorem jest Burmistrz Sandomierza,

- współpraca z Centrum Informacji Turystycznej,

- promocja miasta na własnych i zewnętrznych wydarzeniach turystycznych,

- katalogowanie i aktualizowanie bazy gastronomiczno-noclegowej,

- opracowywanie i dystrybucja materiałów promocyjnych,

- kreowanie i dbałość o markę Sandomierza,

- przygotowywanie oprawy graficznej materialnych i multimedialnych materiałów promocyjnych (banerów, plakatów, bilboardów, spotów),

- prowadzenie archiwum fotograficznego, udostępnianie fotografii na cele promocyjne,

- prowadzenie spraw finansowych w ramach zadań wykonywanych przez Referat,

- współpraca z miastami partnerskimi


REFERAT POZYSKIWANIA ŚRODKÓW ZEWNĘTRZNYCH

Kierownik Referatu - Lidia Sulicka - Tworek 

tel. (15) 644-01-83

adres e-mail: lidia.sulicka@um.sandomierz.pl

Siedziba - plac Poniatowskiego 1

Pokoje: 107, 109

tel. (15) 644-01-41, (15) 644-01-79, 

Zakres działania:

- współpraca z podmiotami zewnętrznymi w zakresie przygotowywania i realizacji kontraktów regionalnych oraz programów rządowych, wojewódzkich i zagranicznych dotyczących inwestycji miejskich,
- pozyskiwanie krajowych i zagranicznych bezzwrotnych źródeł finansowania realizacji projektów inwestycyjnych,
- opracowywanie wniosków aplikacyjnych o dofinansowanie projektów inwestycyjnych i innych,
- współpraca przy wdrażaniu, monitorowaniu i prowadzeniu sprawozdawczości oraz rozliczaniu projektów inwestycyjnych finansowanych z krajowych i zagranicznych bezzwrotnych źródeł finansowania,
- współpraca z instytucjami europejskimi, administracją samorządową oraz rządową, instytucjami zarządzającymi i pośredniczącymi w zakresie programów finansowanych ze środków europejskich i innych bezzwrotnych, w ramach przygotowania, realizacji i rozliczania inwestycyjnych projektów europejskich oraz efektywnego wykorzystania szans rozwojowych wynikających z członkostwa Polski w unii Europejskiej,
- praca w zespołach powołanych przez Burmistrza do przygotowania, wdrażania i rozliczania projektów inwestycyjnych finansowanych z krajowych i zagranicznych bezzwrotnych źródeł finansowania,
- prowadzenie spraw wynikających z przepisów ustawy o pożytku publicznym,
- prowadzenie spraw związanych z budżetem obywatelskim.


AUDYTOR WEWNĘTRZNY

Eliza Czerwińska
Siedziba - plac Poniatowskiego 3
Pokój 19

Tel.: (15) 644-01-16
Adres e-mail: audytor@um.sandomierz.pl
- sprawy audytu wewnętrznego.


ZESPÓŁ RADCÓW PRAWNYCH
Siedziba - plac Poniatowskiego 3

Pokój - 29
Tel.: (15) 644-01-20
- wykonywanie obsługi prawnej na rzecz Burmistrza, Rady i Urzędu Miejskiego.


STANOWISKO PRACY DO SPRAW INFORMACJI PUBLICZNEJ
Jacek Szkodziński
Siedziba - plac Poniatowskiego 3

Pokój - 33 
Tel.: (15) 644-01-50
Adres e-mail: jacek.szkodzinski@um.sandomierz.pl
- załatwianie spraw związanych z dostępem do informacji publicznej.


WIELOOSOBOWE STANOWISKO PRACY DO SPRAW OBRONNYCH, ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO I OBRONY CYWILNEJ

Andrzej Nowiński, Jacek Kuliga
Siedziba - Rynek 1 (Ratusz)
Tel.: (15) 644-01-95

Adres e-mail: jacek.kuliga@um.sandomierz.pl, andrzej.nowinski@um.sandomierz.pl
- planowanie, przygotowanie oraz koordynowanie realizacji zadań z zakresu zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej
- tworzenie formacji obrony cywilnej
- realizacja zadań Miejskiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego
- udział w organizowaniu i prowadzeniu akcji ratunkowych wynikających z zaistnienia klęsk żywiołowych, zagrożeń środowiska i innych zdarzeń zagrażających życiu oraz zdrowiu mieszkańców Sandomierza


ADMINISTRATOR BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI
Marzena Wieczorek
Tel. (15) 644-01-96
e-mail: marzena.wieczorek@um.sandomierz.pl
Siedziba - plac Poniatowskiego 3
Zakres działania:
- prowadzenie spraw z zakresu ochrony danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Sandomierzu


URZĄD STANU CYWILNEGO
Kierownik - Halina Sroczyńska

Zastępcy: Izabela Rycombel, Mariusz Kopeć
Siedziba - Rynek 1 (Ratusz)
Tel.: (15) 644-01-35, (15) 644-68-22, (15) 644-01-84
e-mail: usc@um.sandomierz.pl
- sprawy dot. urodzeń, małżeństw i zgonów oraz związanej z tym dokumentacji 

W soboty interesanci Urzędu Stanu Cywilnego przyjmowani są w godzinach 8.00-12.00.

 
STRAŻ MIEJSKA
Komendant - Arkadiusz Strugała (15) 644-01-90

Dyżurny Straży Miejskiej
Siedziba - ul. Opatowska 15
Tel.: (15) 644-01-26, (15) 644-62-22
Tel. alarmowy: 986
Adres e-mail: strazmiejska@um.sandomierz.pl

Strażnicy rewirowi:

- rejon lewobrzeżnej części miasta:

insp. Jarosław Piórecki, insp. Ryszard Sierant, insp. Grzegorz Żakiewicz, Paweł Raumiagi, Adrian Ura

- rejon prawobrzeżnej części miasta:

 insp. Waldemar Orłowski

- zakres zadań, obowiązków i uprawnień oraz strukturę określa Regulamin Straży Miejskiej w Sandomierzu

MIEJSKI OŚRODEK ROZWOJU OSOBISTEGO (czynny pn-pt 8:00-16:00)
Dariusz Gadawski
Tel. (15) 644-02-07, (15) 832-84-13
Adres e-mail: dariusz.gadawski@um.sandomierz.pl
Siedziba - ul. Mariacka 1 (dawne Kolegium Językowe)
Zakres działania:
- profilaktyka uzależnień i przeciwdziałanie przemocy w rodzinie,
- Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
- Karta Dużej Rodziny


CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH W SANDOMIERZU
Ul. Leona Cieśli 2,  27-600 Sandomierz
Strona internetowa: www.cuw.sandomierz.eu
telefon:  15 644-56-80, fax. 15 644-56-90
e-mail: sekretariat@cuw.sandomierz.eu
NIP: 864-184-56-98
REGON: 260036380

Centrum Usług Wspólnych w Sandomierzu jest jednostką organizacyjną Gminy Miejskiej Sandomierz nieposiadającą osobowości  prawnej. Centrum Usług Wspólnych powołane jest w celu zapewnienia obsługi ekonomiczno - administracyjnej i finansowo – księgowej szkół, przedszkoli dla których Gmina Miejska Sandomierz jest organem prowadzącym i żłobków, oraz finansowo – księgową i ekonomiczno – administracyjną tj. kadry, płace, obsługa informatyczna, prawna oraz z zakresu zamówień publicznych, BHP i p. poż. Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, Świetlicy Środowiskowej oraz zakładu budżetowego Gminy Miejskiej Sandomierz pod nazwą "Targowiska Miejskie samorządowy zakład budżetowy".

Centrum Usług Wspólnych w Sandomierzu obejmuje swoją działalnością następujące jednostki:

  • Gimnazjum nr 1 przy ul. Cieśli nr 2;
  • Gimnazjum nr 2 przy ul. Flisaków 30;
  • Szkoła Podstawowa nr 1 przy ul. Okrzei 6;
  • Szkoła Podstawowa nr 2 przy ul. Mickiewicza 9;
  • Szkoła Podstawowa nr 3 przy ul. Flisaków 30;
  • Szkoła Podstawowa nr 4 przy ul. Mickiewicza 39;
  • Przedszkole Samorządowe nr 1 przy ul. Okrzei 8;
  • Przedszkole Samorządowe nr 3 przy ul. Słowackiego 9;
  • Przedszkole Samorządowe nr 5 przy ul. Portowej 28;
  • Przedszkole Samorządowe nr 6 przy ul. T. Króla 3;
  • Przedszkole Samorządowe nr 7 przy ul. Armii Krajowej 5;
  • Żłobek przy Przedszkolu Samorządowym nr 5 przy ul. Portowej 28;
  • Świetlica Środowiskowa przy ul. Słowackiego 15;
  • Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji przy ul. Koseły 3a;
  • Targowiska Miejskie Samorządowy Zakład Budżetowy przy ul. Przemysłowej 2.